hem ljuva hem.



borta bra men hemma bäst.

eller hur? det är ganska skönt att komma hem till tryggheten. blev hemskt glad när man såg Gunnar (min lilla söta potatis till katt) och gissa hur mycket kramar han fick!

man känner sig så så så så så hiiimla lycklig just nu. speciellt när det är snart jul, dessutom får man träffa släkten igen också. å, tur att julen varar bara en gång per året. yeah

idag dumma jag som tog mina skyhöga stövlar och fick kånka framåt i 1 km från lägenheten till P-tågsstation. det finns ju också snö då man jobbade extra mycket. med TRE tunga olika bagar att bära, jag svettades som en gris!
ännu värre var det på T-centralen, folk som stöttade på mig så att jag nästan tappade balansen från de skyhöga klackar och svettade ännu mer.
just nu undrar ni säkert varför fan jag tog dem idag när man kunde ta lågklackar istället för de jobbiga stövlar, motivet (bortförklaring?) = jag tänkte att det vore bra om jag tränade på att bli vana vid dem och jag kunde heller inte låta stövlarna stå och damma. That's it.

förresten är jag varken svettig eller illaluktande gris just nu. gudskelov.

på nyårsafton blir det i stockholm igen! det blir nog jätte kul och annorlunda. har dock aldrig gått på en fest inklusive trerätters middag. då klias det i ryggen om att ha en bedårande klänning på sig med ett par eleganta pumpsar plus lite blingbling, klart man ska känna sig vacker på nyårsafton - årets riktig höjdpunkt efter min födelsedag.
dessutom tror jag inte att jag har fyllt nyårslöften som jag inte minns vad jag hade lovat. glup!
till nästa år har jag nämligen bestämt mig att fylla några löften jag har tänkt ut.

* börja med joggning igen, sit-upsar minst 200 om dagen.
* bli lyckligare
* utmana mig själv
* shoppa mer
* göra mycket, mycket saker med julia i sthlm (tänk det finns ju tusentals saker att göra där)
* äta mer choklad, mindre lösgodis
* kramas mer
* diska varje gång efter måltid
* bada mer i Långssjön
* skicka julkorten i julen 2006

inget mer jag kan komma på - jo förresten, God jul och Gott nytt år, folks!

/Maria


Kommentarer
Postat av: Ärtan

Ja jag håller med dig, att du ska bli lyckligare!!!! :)
Och en nyårlöft till... ATT KOM TILL MIG I VBG! :D pussss!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback