Grr!! Morr!! Arghh..!

Fan, va irriterad! När jag har just klart skrivit en bra blogg, måste jag logga in på nytt! Cptöntdjävulhornblottareåskmoln.

Jaru, jag får väl uppdatera på nytt.

Idag har jag verkligen visat mina riktiga tänder, alltså huggtänderna. Det är inget Halloween-tänder. Utan RIKTIGA huggtänder, fast finslipade!
De springer till deras fasa. Jag står här och visar min V-segertecken. Och skrattar.


En bekymmer trillade lätt rakt ur min skalle som börjar väga lättare och lättare. Riktigt skönt.

Nu vankas det julen. Mycket tankar på julgrejer. Julhandla. Julstake. Julgran. Julpyssla. Julskinka. Julmust. Julafton.
H-e-r-r-egud!

Så är det i December varje år. Ja, ni vet.

Helgen har varit ett sådan härligt lugnet, så ska det vara när man är lite vilsen.Varit med familjen, fast brollan stack och partajade. Jag då? No, haha, no didn't have money. Give me money, somebody?
Var också ute och åkte lite runt på olika kyrkgårdar då tändes man ljus på våra anhörigas gravar. Tänk hur kan kyrkgårdar vara så vackra när man tänker på döden och begravningen. Tack och lov, vackert är ordet, man ska vara lite uppmuntrad när man kommer till en.
Gillar dem på något vis. 

Sedan var vi till faster, farbror och kusin. Gud va mysig de har gjort i huset. Nä, ändå har det alltid varit så. Alltid fin hos dem. Nej, jag menar inte hypermodernt eller den senaste trendiga inredning. Ja, lite bohemiskt och antikt, fast inte något från Antikens Grekland eller Italien, utan förrförra sekels slut. Så, så hemskt mysigt. Jag trivs alltid hos dem och kan sitta stilla i timtal och stirra omkring mig i rummet där jag befinner mig.
Herrejösses, vad jag ser emot julmorgonen hos dem. 
Det är tradionellt för oss, släkten Sandin som tvingas att vakna typ vid 5 tiden för grötens skull och åka sisådär hela 2 mil till Gustafs för att mysa med fastrar, farbrödrar o kusiner (Ja, jag menar släkten är på min fars sida). 
Vid bordet brukar det vara lite spända stämning, då undras det vems tur är det som får mandel i år och dricker glögg med russin fast jag gillar inte det. Urröölhhhgg.... Senare på kvällen är det helskön, man tar det lugnt, så gör vi bara en gång om året, undrar varför. Sen äter vi julbordet och bli Jabba the Hut.
I år välkomnar vi Münür till Sandin the family's Christmas och låta honom få inblick i vår tradionella julsed. Det blir helskoooooojig!!

Efter julen blir det en speciell dag för mig, nämligen min födelsedag. En Peugeot 306:a tack?

Nu sablar ska det bli snö i år! 

Nu vid den tid ska jag vara i sängen och läser Vattenmelonen för typ femtioelfte gången, klart som tandborstad och hårborstad.
Ändå sitter jag här  och skriver desperat på nytt! Men äsch..

Imorgon ska jag UT och fotografera. Då ska jag sova nu då är jag på glatt humör med fotograferingen.

Good night, folks!

/Maria

P.s den försvunna bloggen jag skrev innan jag blev inloggad på nytt, var mycket bättre än den här! Lovar. Synd att blogg.se gjorde en förbaskade krångel för mig. D-a-mn! D.s

Kommentarer
Postat av: christofer

Schyst svordom, borde synas ofare.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback