Kärlekens ros



Ljuva rosor doftar en vaken morgon där hörs vindar vajande.
Doftande rosor sprider upp i hela rummet där står en vit fåtölj,
lika skön som man känner på en puffiga bomull.
Rosa som en ros man vill ha på kindar eller läppar som välkomnar
dig att kyssa mig.
Vita fåtöljen med en rosa ros lika vacker som du liggande vackert.
Inget kan få rosen eller fåtöljen sönder, lika starka som du och jag.
Du och jag för alltid.
Den morgon alla vill uppleva med en smittande dofta när man vaknar.
Sinnen muntras upp av rosor, så vackra som du, det är något man kan
tänka hela dagen framåt.
Och dagarna framåt kan man hoppas.
Kärlek, tro och hopp.
Din kropp är lika len som kronbladen på rosen, slät och len.
Man vill känna din kropp varje morgon, natt och dag, vill man känna
något lent så är det din kropp jag vill känna.
Du luktar ros, törnros som finns runt dörren på min lilla stuga målat
som rosens färg.
Vita fåtöljen består nu av en och samma ros och du, jag kan inte låta bli
att stirra på dig.
Du är vacker, så vacker som en ljuvliga ros. Du gav mig många rosor
av olika nyanser. Lika vackra som du..
En röd ros gör mig glad en dag, inte en annan då kom blodet lika röd som
ros ur dina handleder.
Du låg bredvid den vita fåtöljen, på det vita golvet och vita väggar runt dig.
Taket, vita som resten av det rummet du låg stirrande mot dig.
Varför.
Du tittar mot mig och din mun lika röd som ros, milt leende.
Det finns en röd ros bredvid dig, lika röd som ditt blod som flöt ur din
vackra kropp.
Det är den där morgonen man inte vill minnas.
Den redan har lagt i min minne med alla rosor som du gav mig.



/Maria

Kommentarer
Postat av: Mikkelhelene

Great site, keep up the great work


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback