STOCKHOLM.

Vår kära huvudstad heter Stockholm och ligger i Sverige, där bor många tusen människor och kallar sig stadsbo.
Jag, en lantlolla, har flyttat in i Stockholms zon där klarar jag mig finemang! Snart kan jag kanske sudda bort "lantlollan" på min panna och rita in "stadsbon".

Idag åker min älskling hem, det känns stenont. jag gillar inte "slutet" på dagen då älsklingen åker hem, för då känns det väldigt tomt och smärta illade till inuti mig.

Älskling, det var en underbar helg med dig, grattis på vår 2 års dag idag. Puss på dig..

hittills sen jag och baby flyttat in, hade scheman varit fullt av uppackningar, städningar osv osv. det var ganska slitet. till sist är lägenheten ren och fin! tills när baby började jobba då fick jag ta på mig rollen "hemmafru" lyllos julia som får det lyxigt och skönt att ha någon som finns till hjälpande hand.

fuskars fusk, baby!

just nu läser jag 3-4 böcker samtidigt, ni måste tycka att jag är tokig, men så är det när man är arbetslös då är böckerna en jätte bra alternativ för sällskap-området. mest är jag inne på boken "två nötcreme och en moviebox" av Filip Hammar och Fredrik Wikingsson, killarna bakom femmans "High Charapall" och "Grattis världen". En kul bok om det ljuva 80-talet med deras upplevelser om denna tid.
Sedan om jag har lust, då läser jag en ungdombok "Sandor slash Ida", en helokej bok! eller en bok om Anne Frank, en kvinna som hade hjälpt henne och hennes familj genom att låsa in dem en lägenhet bakom en bokhylla. Mmm, ni kanske förstår att jag är en riktig bokmal.

Selling, diggar din blogg! Fortsätt med det i samma stilen!

på dagarna (det har bara gått en vecka) hade jag bara tagit det lugnt och blivit Oprah-fan. Försöker sätta igång med promenader och lite sit-upsar. Hihi, men imorgon går jag till AF där ska jag försöka ta hjälp med jobben.
Det är inte defintivt trevligt att vara arbetslös, det kan jag lova, studenter som går fortfarande på gymnasietet!
Förutom det har jag försökt lära mig lite av livet som stockholmare. planera i mycket god tid innan man ska dra någonstans och tidtabellen, lite förvirrad i början.

Snart är det jul, planerar att ha julgranen här pyntad med fina kulor med färgen röd. Baby ville vi skulle gå ut i skogen och hugger av en gran. Vilken skog som helst. Ja, av kommunens skog. Det struntar Baby visst i, tror jag. Hehe. Äkta lantisar är vi visst. Ja, folk från Dalarna är kanske självklara traditonella. Sablar vad tidigt IKEA är, de är redan ute med julsaker och sabotera avdelningen för sommarkänslan i alla människors hjärna och ändrar helt denna avdelning till "julkänslan" och låta oss människorna dölängtar till Julen, men kanske inte för vissa, julhatarna. men ändå.

Dalarna härskar!!

BÄST JUST NU = inget just nu speciellt när älsklingen åkte hem idag, men det enda kan vara bättre är min säng där kan jag läsa mina böcker. Mamma kommer på onsdag.

BOTTEN JUST NU = Inga pengar, vänner alldeles för lång, att jag får vänta i två veckor tills jag o min gullepojke träffas igen.


/Maria


Ni, mina kära vänner, saknar er verkligen! Vi ses den 5:e november.




Kommentarer
Postat av: Lotta

hej flickan!
skönt att höra att du har det bra i Sthlm :) även om att du är arbetslös, men du överlever :P snart är det min tur att flytta från Örebro :) puss!

Postat av: Josse ;)

Jaapp, vi ses den 5 november, *längtar!*
PUSSSSSSSSSSSSS!

2005-10-17 @ 09:58:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback