d-ordet

Jaha, idag är inte den bästa dag jag har haft.

Massor funderingar har kommit i min pytteliten hjärna och jag vet inte hur jag ska hantera dem.
Jag försöker tänka positivt, ibland det hjälper men oftast inte.
Jag tror alltid fel om mig själv eller om andra, behåller dem i mig istället för att berätta vad som är felet, rädd att bli missförstådd eller hackad.
Som ni alla ser att jag är osäker, det har jag alltid varit. Osäker på allting. Kompisar, mig själv, familjen, pojkvännen, saker och mitt utseende.

Men som tur att det är IMORGON att jag flyttar till en annan stad där kan jag glömma bort allt elände.  Exempelvis alla händelser och rykten där jag bodde under min skoltid.

Är så himla trött på alla småa saker som händer i den där staden. Olika gängen som snackar skit om ena och andra. Man blir yr av allt det där.

Fyy faaan va bra jag är, som tagit student i våras. Det är något jag är mycket stolt över. Mig själv trots allt.
Och nu riktar mina ögon mot framtiden och hälsar på den, den välkomnar mig hjärtligt och stryker försiktigt bort en hårslinga på mitt ansikte. Den säger "Maria, du är välkommen och allt ordnar sig, det vet jag..".

Älskade Stockholm, här kommer vi imorgon.. men måste vara tvungen att sticka från dig så fort vi är klara med vår lya och till den där sunkiga staden. På måndag ses vi igen!

Funderar på att göra slut med Lunarstorm.. vetefan.


HETT JUST NU = VR, mina vänner, min faster och That '70 show.

BOTTEN JUST NU = Ångesten.


/Maria


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback