på väg till vinter.

nu börjar frosten överta landet och sprider all kyla in i människors kroppar. de börjar ta på sig tjocka och stickade polotröjor och färgglada mössor för att undvika att frysa. det ryser ända in i ryggen när man går ut i den friska luften och tar en nypa av den. på kvällarna om de vill kan de sitta i skön och mjuk favoritfåtölj eller säng som är full av kuddar med en deckare och en varm kopp choklad, med golvlampan hängande över huvudet. 
tänk er det riktigt, riktigt ordentligt, hösten KAN vara bra att ha.

det vankas många spöktimmar med spännande historier. jag älskar spökhistorier och sitter gärna med spetsade öron, lyssnande till de läbbiga historier och berättelser.
sitter och kollar på några hemsidor om spöken och vålnander. uuh, vad spännande! ;)

är just nu riktigt slö efter all hets från helgen, det är skönt att slöstirra i taket, boken, ut i fönster eller teven.


imorgon är jag alone in home. då är det dags för rödspättorna som ska ätas upp av mig, matglada mippy.
med potatis och remouladsås.. visst är potatis det bästa som finns! den kan ju göras på olika sätt, stekta, kokta, ugnad eller bakad!
bakade potatis med kyckling och curry samt sallad från LaBaquette, den är oslagbart till hundra. stekta och rivna poatis med smör och salt, den måste ni smaka med nåt kött som lövbiff eller fläskfilé! enkelt och gott oxå.

i november ska jag dra med min kära kusin Alexandra till London till vår kusin och syster Katarina, det blir massor saker som ska göras! shoppa, sevärdheter, party och massor snack under alla våra händelser sen vi sågs senast! ja, min kusin jobbar som aupair där, hon får ha det mega bra där. bra och fin familj med ett femvåningshus och en sommarstuga med pool i mallorca, även har de en yacht, jättestor en!
dreglar.


HETT JUST NU = min täcke, tankarna på flytten till sthlm, min nya skor och min Münür.

BOTTEN JUST NU = värkar i kroppen, ballongskjol och skavsår.

jippiaj!

/Maria ¬

Kommentarer
Postat av: Kjetilenya

Great work,webmaster,nice design!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback