skolflicka

herregud, jag känner mig verkligen som en skolflicka, så ivrig och ha alla skolgrejor klara i väskan, sedan klär jag mig så prydlig och fin. Nej inte i uniform! Fina kläder är det, betyder att de kläderna jag brukar ha på mig till vardags. men härligt att få plugga igen! efter ett hopplösa års arbetslöshet (blä!) aldrig mer det. ni ska verkligen veta hur jag längtar tills jag får sitta framför bänken igen.

wooh.

idag börjar föreläsningen 15. då är det lugnt för mig och då får jag tid att plugga (haha) och duscha mig rent. sedan är det dags för att titta på filmen, (Far from Heaven). det innehåller i kursen att få sitta och äta snacks framför bioduken, men det är en annan sak, vi får stänga av våra känslor med karaktärer i filmen, vi får inte tänka som vi brukar vanligtvis göra när vi ser på hyrfilmer eller biofilmer. vi SKA tänka "Oj, så mörk, suddig och fyrkantig den är" eller något liknande.
det är faktiskt spännande och lära sig om Filmvetenskap, det är vad jag läser nu, Filmvetenskap A. Läraren där är skitbra trots bara första dag, i måndags. man ser direkt på att hon är det, så omtänksam och pratar på sådant sättet som jag lätt förstår.

näh, nog om det, det är ialla fall roligt för mig att börja med nåt sedan kanske leder till, att jag blir regissör kanske? mohhaha.

imorgon är det dags att bära sig av till Örebro igen på ett kort vistelse för då jag åker upp till Uppsala på fredag för en kräftskiva hos Josefin och Daniel. snart är det klick för henne att det blir fredag då alla vi tjejer återförenas igen och tjattrar om si och så där. skvaller!


 underbart, höst är snart här!

nu ska jag dra och skrubba min rygg rent. ha det bra!
/Maria

Kommentarer
Postat av: sofia

minns hur härligt det var att få plugga igen efter ett år! :p vart pluggar du förresten?

Postat av: K

"Äh, lägg av, K. Jag är döv själv och tycker att det kvittar hur tolk är, var än tolken får sin utbildning ifrån. Så sluta med det här tjatet, K, din överseende 08!"

Vad moget, Maria! Nästa gång du beställer tolk så kan du väl tala om att det kvittar för dig hur tolken är, så kan de skicka sina sämsta tolkar till dig. Eftersom det inte spelar någon roll.

Annars kan jag tipsa dig om att läsa slutrapporten från utredningen teckenspråkets ställning. Ta också ett snack med ÖDF:s representanter i brukarrådet om tolksituationen i Örebro, för att få mera kunskap.

2006-09-02 @ 17:16:52
Postat av: mippy

herregud K, ska du fortsätta den här diskussion i min blogg?!
vad moget då..

jag har redan sagt mitt och jag brukar faktiskt inte använda tolkar regelbundet, så brukar jag inte tänka på hur dålig eller bra hon/han är och hur ska jag veta hur dåliga dem är innan jag beställer, jag bor ju i Borlänge just nu och känner inte så många tolkar här. du får mycket väl ta reda vilka som är dåliga eller bra åt mig.

2006-09-05 @ 08:38:48
URL: http://mippy.blogg.se
Postat av: Suänna

soet k ;P

2006-09-05 @ 17:09:15
URL: http://clique.blogg.se
Postat av: Mallan

K-
himla barnsligt av dig som bara tjatar o tjatar.
men här kan jag säga mitt:
jag tycker att det är viktigt att ha bra tolkar. När jag beställer en tolk frågar jag inte handledaren varifrån kommer tolken eller vilken skola. Jag ger alla tolkar en chans, är tolken dålig beställer jag nästa gång en annan. Men det har jag aldrig tänkt på vilken skola tolken har läst på. Att du säger saker till dii, hur kan du döma henne genom hennes blogg?
Skapa en egen blogg så vi kan diskutera hos dig i stället!

2006-09-05 @ 17:25:51
URL: http://mallansson.blogg.se
Postat av: Camilla

snygg bild på löven i strängslet!

2006-09-05 @ 18:24:21
URL: http://rainred.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback