H&M har vuxenkläder i barnstorlek!

Måste bara slunga ut mina meningar ut ur mitt hjärta!

Igår var jag och Baby ute på stan och kollade lite efter nya kläder, jag måste verkligen uppdatera min dammiga garderob och köpte några basplaggar, köplistan kommer!
Vi kom in på H&M på Götgatan, där finns bara kläder som ser ut som 11-åringar kan hoppa i. Klart man blev irriterad när man grabbade i en stuprörjeans till bra pris med min storlek och smet in i provhytten.
då fick jag som förblindades av glädje i tron att jag hittat jättebra jeans, STUDSA som en galning för att kunna få upp den jävla jeansen till min degiga höft. Nu från och med går jag ALDRIG till H&M på Götgatan, där finns som sagt bara förbaskade kläder i barnstorlekar. Nu för sjutton ska jag tiga och går till H&M på Drottninggatan istället, även om det är samma affär!


Förbannat, från och med nu får jag punga ut på dyra jeans som Diesel som åtminstone passar min storlek. Satan..

Min lista (inte nåt speciellt precis)

1. Gråa kofta från Gina
2. Linne med knappar från H&M (I Kista!)
3. Flätskärp från Cubus
4. Hudlotion från Dove
5. Hårspray Proffs

Jag vet att ni skulle helst vilja se hur de ser ut, jag har slarvat bort min USB-sladd till kameran. Vilken pucko.

Just nu vet jag inte vad jag verkligen vill. Stanna här i Sthlm eller flytta tillbaka till Örebro/Borlänge, det finns många fördelar och nackdelar med både.

Fördelar för Sthlm:
1. Många större möjligheter
2. Mycket att upptäcka
3. Saker att lära sig att bo själv och lång från tryggheten

Nackdelar för Sthlm
1. Dyrt att leva
2. Stor saknaden efter pojkvännen och familjen plus vänner
3. Svårigheter att hitta lägenhet

Till och med har jag avamnält mig kursen Inredningslinjen, för att det är dyrt att släppa ut sedlar, dessutom vet jag heller inte om jag hinner hitta någon lägenhet i Sthlm innan Mars, har kollat överallt men väldigt svårt. Och jag känner att det är bäst att vänta lite med inredningkurser.
Jag timvikarierar på en gruppbostad, men det räcker dock inte. Jag kan ju inte sitta och glo på väggen i väntan på något som ska hända?
Sugen på att börja plugga igen har ökat, min pojkvän har föreslagit att jag kunde plugga något ämne i 20 p, t.ex Historia vilket jag är väldigt intresserad av. Det är inte en dum förslag alls..

Framtiden står verkligen för nära mig och pekar på mig, jag kan känna hans andedräkt.

Vi får se vad som ska hända med lilla Marias liv. Livet kan vara långt också ibland då betyder det att jag har gott om tid att avgöra mina besluten.

Ikväll blir det partaaaaaaj, första gången i hela månader jag bott här. Hemskt va?! Det kommer bli en bra kväll!

Ha en bra fredag!
/Maria



Kommentarer
Postat av: Malin

Vad tråkigt men jag hoppas det kommer att fixa sig med kursen till slut för dig :) Gillar förresten din blogg, du skriver roligt :P Ja, jag ska försöka lägga ut lite inredningstips på bloggen nångång.. Ha det bra! Kram

Postat av: Isabel

Nähä du är inte ensam om att vara utsplittrad av vad du ville göra med ditt liv - jag har mina funderingar - jag vill vara den laglösa RobinHood - ser Peacelivet i hela världen - men det går inte - Men vi får nog hitta våra genvägar till vad vi vill bli till - men läs Historia - ingen dum ide faktiskt - ansök bara till några högskolor - U-iset -

2006-01-28 @ 07:42:57
URL: http://isabelengwall.blogg.se/
Postat av: jennifer

hej-.. det e kul att läsa din bloggar:) där me att läsa historia låter intresserant..:) kan förstå det kan va ganska jobbig bo i sthlm. men det brukar va bättre när solen kommer..jobbigt att sakna pojkvännen o allt..:(

2006-01-28 @ 12:53:47
Postat av: Sess

Tihi, ja, OM det blir av, så kommer jag skaffa ny blogg/hemsida och berätta vad jag gör på dagarna lr nåt liknande ;) Få se hur det blir :p Ja, det där med historia 20p verkar vara intressant och inte dumt att prova det, du... Ja, det är tyvärr inte lätt att leva i Sthlm, det vet jag, tokförbaskat dyrt där, ja, när man har insett att man bott här i några år i Örebro, vilken skillnad det är faktiskt när man kommer t Sthlm! :) För mig iallafall, hihi... Och staden är ju faktiskt skitstort att man ibland inte orkar gå långt fram och tillbaka för att leta efter kläder :D När man tänkte tidigare då jag gick på manillaskolan, då hade man ork med allt liksom "och" för mig :) Men nu, uuurk, pallar inte att gå långt fram och tillbaka när man varit här i Örebro och tycker här är nära till allt! :D Tihi... Ja, hoppas det löser sig med lgh och allt annat därborta! Håller utkik! ;) Pussokramis

2006-01-28 @ 14:32:29
URL: http://splendya.blogg.se
Postat av: Jensandrea

I like your website alot...its lots of fun...

2008-12-19 @ 18:25:11
URL: http://jensandrea.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback