Stockholm

Aha, idag har jag bara tråkat, ringt några ärenden och glott på någon bok. :)

Har alltså inte gjort mycket idag, egentligen är det tänkt att jag ska packa men orken finns inte!

Igår kom jag o baby hem kl fem på eftermiddag från en lång roliga natt i Södermalm, sablar vad jag älskar Södermalm! Tack, Baby, Akervall, Jacob och så Våg-Magnus, det var en ganska knasig natt! Det här ska vi göra om. Hihi.

När man har tänkt efter om att flytta härifrån tycker jag att det var en underbar tid (bortsett vissa dåliga saker)att bo här, lärt mig massa saker om att bo lång från familjen, lärt mig mer om Baby, lät mig att ta flera stegar framåt angående arbetet och annat, lärt mig om vår vackra huvudstad särskilt Södermalm och andra charmiga staddelar, lärt mig att vara starkare och bli mognare.

Jag har ansett mig själv att jag har blivit vuxen och att det är inte kul att larva sig lika mycket som i början på gymnasiet i Örebro även Örebro har varit i alla åren min s k hemstad. Då tror jag att jag kan tänka mig bo i Stockholm igen någon gång i framtiden.

Varför måste allting roliga alltid komma fram i sista minuten?

I Stockholm av Lars Winnerbäck
Det stinker från en pissoar
och jag hör hur några pratar:
"Jag älskar mitt meningslösa liv
Hur är ditt liv"
och nån svarar: "Jag är glad att bo
i Stockholm"

Och en taskig recensent
står och petar i nåt tilltugg
och viftar med en ölbiljett
och säger det här är konst
Jag är i Stockholm

Herr Andersson har drunknat
i ett hav av kaffe latte
Han är kontinental och originell
Han är sorglig, men utvald
att leta efter sig själv
Det är vad som gäller
här i Stockholm

Här hälsar man på vakterna vid Stureplan
Han är killen hela dan
i den här stan
Det stinker från en pissoar
Här har man god smak och pengar kvar
Här träffas man på nån godkänd sushibar
Här i Stockholm

Här är alla lika övergivna
Ensamma, synd om oss
Här går man inte runt och hälsar på
man måste ringa först
man måste boka tid
man måste skynda sig
man måste skärpa sig
man måste komma in
i Stockholm

Det stinker från en pissoar
Det är nån som har somnat där
Det är väl nån som bor där
Han som vankar runt i tunnelbanan
Han är en del av atmosfären
Det är skönt att va i smeten
Det är skönt att känna pulsen
Det är skönt att bo
i Stockholm


Så är det jag känner mig igen i vissa texter i sången. Lovely Stockholm..!

Tack mer än en gång, gänget jag var med i tisdags!

/Maria

Kommentarer
Postat av: Erik

Tja! ;) Precis, nu fattar du hur jag känner varje gång jag går omkring i södermalm. Å tänk på att de e vinter, å när de e sommar så är det bara för jävla underbart att sitta mitt på stortorget å dricka kall öl å titta på alla människor.. helt jävla klockrent.. ;)

Postat av: Antonia

Jag kommer flytta till Stockholm, direkt efter gymnasiet om jag inte har några ändringar i planen sen. =) Jag älskar Stockholm över huvudtaget

2006-03-06 @ 23:55:51
URL: http://vanilj86.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback