så mycket

saker jag vill ha just nu. men man kan inte få allt, allt man vill ha. Jag vill ha en utbildning, vill köpa mer kläder som är min passion, nu får jag väl gå i trasor än så länge, men det gör väl inget?
Vill också ha en lyxig lägenhet i min smak. Vill ha en bil. Vill resa jorden runt eller varsomhelst. Vill uppleva massor saker.

VILL VILL VILL. men nu när jag är inte som Paris Hilton, kan jag inte få allt de jag önskar mig. Bara bra, tycker jag, så att man kan längta efter någonting och kämpar för den. Exempelvis att resa till Indien och jag har noll pengar efter att avslutat en 20p-kurs, då är det ju bara att vänta tills jag får ett vettigt jobb och försöker tjäna ihop en summa så att jag kan uppleva glädjen för en ny sak eller någonting. Det är nog värt allt efter att kämpa för en sak att punga ut slantarna man har tjänat ihop på det. Jag tror att vi människor är födda till att kämpa för sitt liv, att vilja något och lyckas. Kanske inte många har gjort det, men vi är helt enkelt födda till det.

Då måste Paris Hilton vara olycklig? Eller? Hon har ju pengar som verkar räcka livet ut? Eller har Donald Trump och Bill Gates det? Eftersom en gång sade Paris Hilton att hon slänger sina kläder efter att kläderna har synts i pressen. Då tror jag att barnen från U-länderna skulle klösa varandra i ansiktet för att få trosan som Hilton kastat. Och jag vet inte om rika ungar har upplevt som jag och andra gjort, att kämpa för att få köpa nya kläder, att uppleva resan eller få inreda med egna pengar sin lägenhet? 

Är det bättre att kämpa för något, att tro och vilja det?


/Maria




Kommentarer
Postat av: Cokoris

Hej!
Trevligt du tittade in, nyfiken om vi setts eller? tror inte jag känner dig, men du är så välkommen ändå och besöka min blogg :-) samma här, älskar gamla stan, mycket charmigt och mysig är dock där alltför sällan , mest när jag har gäster från hela världen som besöker SThlm då står gamla stan alltid på listan, och ofta äter vi julbord där oxå någonstans i gamla stan men annars icke, synd egentligen! Så det var en mysig dag idag även om det var kallt..
Ha det gott!

Postat av: Anonym

Hehe okej, då vet vi nu att vi besöker varandra haha ;-) nej har lyckats missa den cafeet :-) bor du i Sthlm oxå? Ha det gott

2007-02-25 @ 20:07:50
Postat av: Cokoris igen

Äger din gästis just nu ;-)

Ja jag är från Sthlm bott här i hela mitt liv med undantag några år i Örebro,Leksand o Finspång..

Tips om Sthlm.. jaa vet inte vad du är intresserad av men mycket jag mest tycker om eller tycker alla inte ska missa fungerar under sommaren, tex Skärgården, Fåfängan, pininick, Fjällgatan, m.m vinterperioden håller man ju sig gärna inomhus eller hur? ;-D

2007-02-25 @ 20:29:16
URL: http://cokoris.blogg.se
Postat av: Sara

Haha, nej han är nog inte ens i närheten av att vara mit favvolärare, usch! :P usch o fy! Snarare den sämsta skulle jag kunna påstå! Träffade dock Åsa idag på universitetet, hon va där och tolkade (dock inte åt mig utan träffade henne i ett café där). Va kul o se henne igen :) Hon är sig lik! Allt rullar på hos dig med? Sköt om dig gumman! Hoppas vi ses snart! Pussar

2007-02-26 @ 14:18:02
URL: http://web.1asphost.com/saraaselling/
Postat av: Ärtan

Gumman, sånt känner jag desamma... det är MASSOR sakerna jag vill ha... suck suck.... :D

2007-02-26 @ 15:38:04
URL: http://www.artan.blogg.se
Postat av: Syrran

Suck, livet kan vara grym...:( att man inte få vad man vill!..... skit... jag vill också en massa nu...:( mest av allt, ta examen på undersköterska NU! :D

2007-02-27 @ 19:48:09
URL: http://www.artan.blogg.se
Postat av: Ärtan

Suck, livet kan vara grym ibland...:( att man inte få vad man vill!..... skit... jag vill också en massa nu...:( mest av allt, ta examen på undersköterska NU! :D

2007-02-27 @ 19:49:14
URL: http://www.artan.blogg.se
Postat av: Ärtan

Öhhh man kan se att bloggen är knasig... Du fick min första kommentera som visar NU och sen andra upptäckte jag namn:Syrran så avbryta jag och skrev in Ärtan ändå kom det med! hahaha...:D Puss säd!

2007-02-27 @ 19:51:06
URL: http://www.artan.blogg.se
Postat av: sofie

va glad ud inte är paris hilton . Hon är verkligen olycklig människa, och nu kör hon omkring i sina fina lyxiga bilar utan körkort..kanske hon får sina 90 dagars fängelse.. få se om det blir av. borde bli rätt intressant o se =)

2007-03-01 @ 11:46:10
URL: http://pipomusik.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback