REGNDANSEN IN I STUGAN

Helgen i Göteborg har varit toppen, tack Pea och alla andra! Och ni bara måste veta hur resan hem på måndagen gick till, gissa hur kusin Alexandra och jag blev så frusterad över det trots all snack och skratt emellan oss under hela denna tokiga vägen.

Nu verkar det som att det regnar var än jag är, hela tiden! Då håller jag tummarna för en supervarm helg som meteologerna från Aftonbladet har utlovat, då blir det grill och skoj i Örebro!


en natt med drömmarna om regn
jag vaknar upp med regn utanför mitt fönster
mitt fönster där jag kan se allting, allting

som händer kring om mig mitt liv
regnet faller ner som ett vattenfall, gråt
gråt, du
regnet gråter utanför mitt fönster
mitt fönster där jag kan se allting, allting

vaknar upp med regnets gråt inuti mig
ända ner intill magen i mig, mig, mig
gråt, du
regnet prickar upp hela mitt fönster
mitt fönster där jag kan se allting, allting

livet mitt faller som regndroppar utanför mitt
fönster
vackra droppar som smattrar gott på dig
gråt, du, du som är vacker...


/Maria

Kommentarer
Postat av: saraj

Fint skrivet, det om regnet!

Postat av: Ärtan

tack själv! jag hade kul, äntligen få man tid med dig för mig själv...(nästan..) :)
Vacker dikt, puss säd!

2007-05-31 @ 11:15:42
URL: http://www.artan.blogg.se
Postat av: adina

du ska få tillbaks din lacoste skor;)

2007-05-31 @ 16:36:24
URL: http://adina.blogg.se
Postat av: Markjessica

Greetings from Arlington, Texas! Nice site!

2009-06-16 @ 10:37:13
URL: http://markjessica.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback