give me a little bit of the värme-lights?

Några ganska händelserika dagar som gått, varit ute och plockat kantareller då råkade vi gå fel stig där vi fick klättra och hoppa (till slut vände vi tillbaka och åkte hem), bjudna på middag hos ett härliga par som har en åldersskillnad, men det klickar bra i personkemin, varit på en riktigt kanadensisk hockeymatch med tuffa och arga unga killar som vann matchen och slutligen satt i gång plockning och packning - ni vet hur det är, JOBBIGT och FRUSTRERANDE!

Men man ska se det positiva bakom det jobbiga, att få packa dem i vårt nya hem om cirka en vecka.
Om två dagar åker vi. Flyger till New York City där det lär bli lite tårdrypande återmötande med Eriks föräldrar sedan vi får njuta tillsammans av höstens NYC, på söndag går vi på ett gospelkyrka i Harlem där resten av oss ville gå på och lyssna och jag ville följa med för att se hur det är där efter att ha sett en massa filmer, spännande!

Just nu längtar jag efter att få tända en massa ljus i olika storlekar hemma och får njuta av höst på riktigt, här har vi fåtala ljus som vi inte tänder ofta. Det är kanske på grund av att jag inte känner mig riktigt hemma här i vår kanadensiska lägenhet för att jag vet att vi ska åka hem, så ingen ide att inreda en massa. Vi hade fula men sköna soffor och inte så värst fina hyllor av furuträ (om jag bott här längre skulle det bli en del renoveringar av dessa möblena)


Min snygging

Inte lång tid kvar tills då jag får tända ljus och njuta av serier med svenska text på TV. ;) Och äta mörkt bröd som inte är populärt här med OST på, här är ostarna FETA och TJOCKA, även SMAKLÖSA.

 

 

Förresten färgade jag mig igår till riktigt mörkt, lite för mörkt kanske. En eventuella bild dyker upp inom kort.


Kommentarer
Postat av: Linda

Tack:). Jag hoppas också att det blir fler månader:).



Åh..jag brukar bli tokig om jag inte får dona och bona om ett hem så man trivs där. Snart har ni inte det problemet:).

Postat av: A

Kul du lämnade kommentar!

Så du har oxå träffat nån, som heter Erik, visst?

Vem e han? Hur träffades ni!?

Nyfiken hääääär!;)

Kramar om

2010-10-13 @ 07:59:08
URL: http://pussgrodor.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Ja och fil också?:D

blir riktigt gött att träffa dig igen snart!! krampuss

2010-10-14 @ 15:47:07
Postat av: Anonym

Är det finns man text-tv på kanadensiska?

2010-10-15 @ 23:22:15
Postat av: Olaiagnes

I like your website alot...its lots of fun...

2011-10-07 @ 10:12:03
URL: http://olaiagnes.blog13.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback