skogsmulle

har alltid gillat skogen, att vandra igenom bland tallar och granar är det mesta lugnande jag vet, det behöver inte vara bara vandring, utan svampplockning och bara gå för att ta sig nya andetag och tankerensning. Grilla korv, dricka varm choklad med en messmörmacka (helst polarbröd). nu är det något av de grejjerna jag verkligen saknar från Sverige. Messmör eller polarbröd finns ju inte här. Från skogen brukar jag få många inspirationer och idéer.

På torsdag följer jag med Martha och Karina på kantarellsjakt i Norra Vancouver. På festen i lördags bjöd Martha på en slags kantarell-paj som var riktigt enkel och god! Fått receptet som jag absolut ska testa hemma.

Fjällripa däruppe på ett 1000 m hög berg i Squamish        foto: Maria

Ikväll blir det Glada Hudik igen, då ska jag göra ett nytt försök att baka muffins. Först ska jag färga mitt hår och kapa lite på luggen och sedan lite fix i väskorna.

Jag vet att det blev många bilder från Squamish, men bara ni skulle veta hur vackert det är där därför ville jag dela mig av dem med er!

Kommentarer
Postat av: Linda

Hoppas du lyckas bättre med dina muffins den här gången.



Jag älskar skogen jag också, men jag är inte mycket för friluft. Har alltid fel skor, kläder osv;).


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback