Nya spår

....hej?

Nu är det visst längesen jag skrev här sist. Många månaders tystnad och oinspiration.
Sen jag flyttade hit till Vancouver har det ploppat en massa inspirationer i mitt huvud och vill berätta för er alla, jag önskar att jag hade varit bättre innan. I många månader av tystnad, kunde jag heller inte uttrycka de jag ville berätta och visste inte hur jag skulle formulera mina tankar i ord.
Kanske beror det på att jag är nu lite grann vuxnare med en ytterligare livserfarenhet?
Sedan dess har jag alltid varit intresserad av att läsa andras blogg, sällan kommenterade jag. Jag tycker att jag har blivit bättre på att lämna spår efter mig, eller hur? Jag har vissa bloggar som jag typ följer slaviskt varje dag, de tänker jag lägga upp och länkar till dem. Håll utkik!

Ibland ville jag göra om allt på min blogg och radera alla gamla inlägg för en ny start, att rensa ut de gamla och ta in de nya. Förnya bloggen med lite design, trots jag gick på mediaprogrammet kan jag inte så mycket om html-språk eller att göra en ny bakgrund. Om någon är villig att hjälpa mig, hojta gärna till! Annars ska jag ge mig själv en chans och ta itu med bloggen.

Äsch, den här duger än så länge!

Alltså lever jag som ni ser och har det bra i den andra sidan av Atlanten, eller andra sidan av Stilla Havet. Eller både och. Skitsamma. I april slutade jag på mitt gamla jobb och lämnade Sverige tillsammans med min älskade till Kanada, det är ett stort steg för mig, att lämna Sverige med någon och bo i ett annat land. Otroligt. På Arlanda var det då jag såg min pappa grinade ordentligt för första gången. Vi vinkade av dem länge tills Erik var tvungen att sa åt mig att inte titta på dem för länge annars skulle de bli för sorgligt.
Om två veckor åker vi hem igen.

Om ni vill se hur det har varit i Kanada, kolla på våran resdagbok där vi heter ErikMaria.

Nu lovar jag dyrt och heligt att jag uppdaterar lika ofta som ni borstar era tänder.

På återseendet!


Ps. Ledsen för det odrägliga håret, numera är jag brunhårig. Denna bild
togs i Squamish då vi campade bland björnar och höga berg ds.



Kommentarer
Postat av: sofiaw

kul att du bloggar igen!!! :)



ja det var synd att du inte blogade förut men samtidigt kan man inte skriva när man inte känner för det. bättre sent än aldrig? ;)



kram!

2010-10-01 @ 09:58:03
Postat av: piggelin

:) vad kul att du bloggar igen:) Man ska ju blogga NÄR man vill eller hur?

Reser ni till kära Sverige?..Semester här eller? Om jag nu förstår att ni bor nu i Kanada? Kram!

Postat av: Maria

sofia, tack! det känns skönt att ha bloggen vilande ett tag, nu är jag tillbaka med en stor skrivlust! Kram!



elin, det stämmer, man kan gör vad/hur man vill med bloggen. Ja, vi reser hem om två veckor och stannar där för alltid typ. Det blir skönt att komma hem. :) Tack! Kram

2010-10-02 @ 06:10:31
URL: http://mippy.blogg.se/
Postat av: Mikaela

kul att du bloggar igen! nu ska jag följa din blogg:P!

Ha det nså bra o sköt om dig! puss!!

2010-10-02 @ 13:03:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback