Nu vill Maria skryta

..att jag har äran till att bära ett namn som har sin dag idag *skryter*

Förut är namnet Maria är så vanligt, men nu på något sätt tycker jag att det håller på att bli lite ovanligt. Men vem vill döpa sitt namn som många redan heter, tänk er i en klass alla flickor och en eller två killar (Jo, det finns faktiskt killar som heter det, vanligt i Spanien, ja se hur vackert namnet är!) heter Maria. Nä usch. Då minskade antalet på döpningar till Maria. Jag tror att om 10 eller 20 år blir Maria lika populär som Emma (jag råkar faktiskt heta det i andra namn, *gulp*) eller Wilma idag. Men Maria är ett vacker.

Jag fick namnet efter mormors mor, mamma älskade sin mormor otroligt och tog det hårt när mormodern  dog några år innan jag föddes. Så är jag här och heter Maria.

Oj nu är jag visst lite egenkär, hihi. Men:


GRATTIS TILL ER SOM HAR NAMNSDAG IDAG!


/Maria



Kommentarer
Postat av: saraj

Grattis på din namnsdag! =)

Postat av: Ulrika Henriksson

;)

2007-03-02 @ 13:14:27
URL: http://www.weekend-spa.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback