svarta hund

jaha, ni fattar nog inte vad jag menar med "svarta hund" som är ett smeknamn på det tråkiga som rycker in i mitt liv ungefär 1-2 ggr i månaden.

jag har döpt "svarta hund" på mina ångesten efter ha sett Churchill (Englands gamla premiärminister) som också kallade sin depression, ångest eller oro sin "svarta hund". det känns bra och ett perfekt smeknamn, tycker jag. inte för att förnedra hundar!

där har ni eran fakta.

idag mår jag något bättre. det är ju bara att kämpa vidare och livet är ju ingen dans på rosor, snarare på taggarna på rosor - livet är en enda fajt.


/Maria




Kommentarer
Postat av: Ärtan

Ja du ska kämpa mot svarta hund, det är inte lätt vet jag.. Hade svårt att förstå hur man mår när man har svarta hund, men nu allt efter 29 nov förstod jag.. Gumman, du KOM att klara det varje gång du kämpa!..
Puss på dig! Vi ses snart!

Postat av: Lottis

det var en bra ide att döpa den till svarta hund, borde döpa om min egen också....
men du kommer att klara det fint, trots jag känner dig inte så väl... :)
Sköt om dig, och du har rätt fan i mej att livet är inte en dans på rosor, utan på taggarna...
krammar!

2005-12-17 @ 21:15:02
URL: http://smurfcelibaten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback