SV'RJE E BRA

Kylan har övertagit Sverige.

Vi vandrar långsamt emot Kung Vinter. Den håller oss i sin klor med jätteisiga naglar. Där står vi och fryser..

Blah! Jag är urusel på att skriva så spännande berättelser, jag kan verkligen om jag VILL. Denna insikten kommer och väcker min hjärna där tänds en lampa med massor ord förberett. Jag knackar på knapparna framför burken med massor känslor innerst i mig spontant. Jag vet absolut inte om jag är en bra skrivare eller berättare, ändå ett försök är väl värd att göra?

Ack

Sitter egentligen här och funderar på vad fan jag ska skriva om.
Jo kan berätta om att jag funderar på att börja på fotoskolan, jag är så sugen att ingen mygg kan slå mig på att fotografera. Jävla digitalkamerans laddare är paj just nu så jag kan inte gå ut och slösa mina kreativa sidor. Systemkameran också! Men filmrullar finns inga någonstans hos mej. Att gå o köpa nya? Hm. Nä. Orka. Får väl sno några  från mor o far.

Det klias i ryggen. Orsaken: Viljan att gå ut o fotograferar vad som helst som världen kan tillåta. Beroende på Moder Jords humör.

Sitter och kollar runt på sajter om fotografsbilder som en kompis hittat åt mig, så, så intressant!


Som ni ser, jag har visst gått och blivit en vacker uv som lever om nätterna. Söker efter den intressantaste och fångar den. Sedan kan jag sitta och dregla tills klockan 3 går jag till sängs med kuslig känsla när det är så mörkt här inne. Med inbillning i huvudet, "tänk-om.."-tankar och gissa fram det hemskaste fantasi jag kan som kanske kan dyka upp på riktigt. Fan jag skulle skrika.


HETT JUST NU: Långa stövlar med lämpliga klackar där man ger inte onda fötter, bohemchica kläder och en kamera.

BOTTEN JUST NU: Att jag har ej de ovannämnda grejor. Shit. Återigen BALLONGSKJOLAR. I väntan på jävlaskitbajsförbannadebotten alfakassan. Att jag inte behöll mitt långa hår. Besviket.

Det klias ännu mer bakom örat.

God natt, folk.

/Maria





Kommentarer
Postat av: Johan

Skitbra skrivet, träffade rakt i hjärtat. Må bäst! /cYberpÖzz

2005-10-20 @ 02:09:51
Postat av: dii

jävlaskitbajsförbannadebotten alfakassan. jag instämmer totalt.. *suck*

Postat av: Helena

Bege dig till närmaste fotobutik och köp några rullar, ut till den vackra naturen och bara fota de vackra träden och allt som naturen har att erbjuda! Du kommer inte ångra dig ;).. Dessutom slutar det att klia då! wiie! :p.. / H

2005-10-20 @ 18:55:50
URL: http://helenaa.blogg.se
Postat av: sess

tjii. jo, allt ar finfint med oss och karleken ar pa tipptopp ;) hii. hur ar det annars o me karleken? :) arbetssokande, hoppas du far nagot napp snart, jag vet att det inte ar latt, men .. :) visst ar det harligt o bo i sthlm? haha :) aja. ska nog kila strax o lasa massa tidningar som jag ar helt galen i , tyvarr.. :) vad vore livet utan tidningar? :)
pusskramis ;)

2005-10-22 @ 21:10:53
URL: http://splendya.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback