tråååååk.

ja, det är sånt som hände idag, bara tråk, tråk och tråk!

mor är på sitt jobb, far på sitt och brollan på skolan. vad gör jag? ingenting!
buhää... *gråter*

men jag försöker vara påhittig men min hjärna är visst ur funktion. why!

hjälp mig och ge mig någon tips? koommentera!

som tur att det är snart imorgon för jag ska städa i bastun där finns mina nerpackade lådor och snokar lite bland lådorna om vad ska behövs i lägenheten. och bär dem ut i garaget, har fadern min bestämt, så kan de stå där tills nästa lördag då flyttar vi till JÄÄÄÄÄRFÄLLA.

idag satt jag bara framför skärmen och sökte en massa jobb som jag förhoppningtvis får. börjar faktiskt bli desperat! fick beskedet från helvetets försäkringskassan där de hade bekräftat att jag inte har rätt till aktivieringsersättning (pension) fr.o.m september. faan, vad arg jag blir, tyckte att jag såg någonstans att jag skulle behålla den tills december?!

ja, då får jag väl leva med alfa-kassan, ja så är det när man är arbetsl....... nej, arbetssökande ska jag kalla mig! kan inte ens se mig som a-ordet, det låter som jag latar mig vid teven varje dag med chips.

tog en promenad för några timmar sen, runt på ängen vid flygplatsen (jag bor sååååå nära den) ängen brukar alla ha olika engagemanger, som Dala Expo med deras eviga traktorsutställning även det finns tivoli och butiker eller kattsutställningar, men nu är det bara gräs där. jag gick runt och tittande mot marken, det var så skönt, tankar snurrade runt i hjärnan på alla möjligheter, från ängen man kan se Nybrobacken bredvid Romme Alpin, det är så vackert att beskåda. det var egentligen tänkt att jag skulle ta med min gammal kamera och fotografera lite, men så typiskt finns filmrullarna inte härhemma!
på ängen hittade jag min turfigur, pytteliten glaselefant, så söt, den lades i min jacka där ska bringa mig tur! hoppas jag. hehe.

sedan gick jag framåt till gamla läger, Romme Hedsläger där har miltärövningar hållits till sen någon gång i 1700-talet tills mitten på 1970-talet, nu är den nästan ödelagt, det finns ialla fall en restaurang på gamla officerhuset. förutom alla finns det en gammal sjukhus! inte vanligt dock! en stor vita trevåningshus, man kan tro att det spökar där. sjukhuset är stängt, som tur!

kanske är det inte så tråkig idag egentligen. haha.

kan tipsa om en helskön hemsida som jag hoppas att den ska uppdateras oftare,
www.vassbomullstuss.tk

stick dit o läsa!

nu tror jag att jag går och umgås med nicklas!

HETT JUST NU = min lillebror, han är snurrig i huvet just nu men han är värd en miljon kramar, Disneyfilmer och stora romantiska örhängar.

BOTTEN JUST NU = trasiga strumpor, frusna händer och fula frisyrdagar.

Bye.

/Maria

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du skrev "mor är på sitt jobb, far på sitt och brollan på skolan. vad gör jag? ingenting!
buhää... *gråter*"

Har du glömt att vänner finns? Eller har du inga vänner? :-)

MVH

/Din förebild

2005-09-25 @ 16:06:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback