en vacker dag

ros
nu har solen äntligen grävt sig fram ur de dystra molnen och sken som ett solsken. idag hjälpte jag mor att skotta bort snön som landade i natt. inget speciellt som händer idag för Maria.

idag har jag tänkt möblera om lite i mitt rum för i det ska jag bo fr.o.m 26:e mars beräknat, då vill jag ju trivas i sovrummet, möblerna där har ju stått på samma plats i några år nu, byter gardiner gör jag sen när jag flyttat hem.
jag ångrar mig verkligen att välja rött till väggarna i rummet, det betyder att det kan hända mycket aggresstiva saker, som att bli orolig eller bråk. också kan jag bli hungrig av färgen. skulle vilja hellre välja ljusa färgar som ljuslila, beige eller olivgrönt, som man kan bli lugnare och mindre orolig av. 
det är bra för varje människa, sovrummet är ett heligt rum där man tillbringar oftare än hallen, datarummet eller vad jag vet. där ska varje människa sova lugnt och känna lugn och ro, eller hur?
i tvrummet får det självklart bli mörk- eller ljusfärg, man ska känna efter hur du känner dig och att det ska bli mysig och välkommande i rummet där man träffas eller umgås i.
köket - absolut ljus och trivsam. toaletten också!
hallen, bestämmer du själv.
kombinera möblerna med olika nyanser efter väggens färg, då blir det finare eller man kan bryta det med några färg på t.ex kuddarna på soffan eller sängen, eller tavlor där du kan ju måla själv, köp en duk och måla över starkt rött eller annan färg och gör en svart streck eller stor prick!

mitt pyttelitet rum är ganska svårt att möblera om, då får jag tänka ut hur jag ska göra, man vill ha lite utrymme där jag kan gå lätt omkring.. i det finns också en liten klädkammare med lutande tak (det finns också i rummet) är ganska trångt och mörkt, ska absolut målas om och snickra lite.

nog om inredning - fråga gärna mig om inredning, jag gillar att hjälpa folk om inredning! :)

min shoppningsugen är så här -----------------------------------------------------------------------------------------------------
då menar jag inte lite, utan stor! vill så gärna handla nya vårkläder och uppdatera min garderob, men moooooooooooooooooooooooooooney. varför vinner jag aldrig på lottot! damn up.
bläddrade genom klädkataloger, gud varför kan jag inte handla dem...!

snyft.

nej jag går nu och möblera om i mitt rum.

ha det bra!


/Maria

Kommentarer
Postat av: Isabel

men vet du vad - du och munur kan ta en dag och måla hela rummet - till en annan röd - jag har haft mörkvinröda tapeter i lägenheten - vi målade om det till en matt vit färg - och det blev så snyggt!

Postat av: Du vet vem :-)

Du skrev "varför vinner jag aldrig på lottot!"

Vet du varför? För du förtjänar det INTE!!!!!!!!!!!!!!!! :-)

2006-02-26 @ 13:17:20
Postat av: Patrikmia

It is healthy, I shall come on your site more often, thank.

2009-08-18 @ 10:44:46
URL: http://patrikmia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback