klädkammaren - skattkammaren

I helgen har jag och far gjort om i den lilla klädkammaren på 1,30x1,25m i mitt rum,  som var väldigt trångt och hyllorna stod ena sidan av rummet. Det kändes jobbigt att gå in och vända sig för att kika igenom kläderna dessutom var hyllorna låga, det var som att öva böja ner inför någon rikemansunge.

I åratal har jag haft kammaren som garderob (förstås), sakförråd, sovrum åt min nalle Nanna, målarrum osv osv. Men nu som vuxen (eller?) tycker jag att det är dags att förnya klädkammaren och då kan jag tycka att det är fräschare att gå in.

Då bestämdes det att hyllorna revs och förflyttades till väggen mot dörren in till kammaren då man fick på köpet fler hyllorna, det var en snedtak inne i kammaren men det skadades inte.
Färgen på väggarna är fulbruna och full av skisser jag och Brollan gjorde när vi var småa, då bestämde jag mig att det skulle bli vita, enkla och fräna dessutom ljusare!
Far har också satt in en hylla längst ner då blev det två hyllor åt mina skor, det är ju skönt att ha dem i hyllor än i lådor där de kan bli förstörda. Inte trevligt och damernas mardröm. Min ialla fall.

Nu går jag och käkar frukost och det kommer mer blogg av mig idag.

Skepp o'hoj!

/Maria


Kommentarer
Postat av: Ärtan

Skepp O´hoj Maria!
Din klädkammaren - skattkammaren blev verkligen snygg! :) pusss ajaj kapten maria!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback