Klarar Maria det här?



Herregud, halv mil! Det låter faktiskt lite, men JAG då! Jag som har inte ens satt på mig joggningsskor och sprungit för Vårrusets skull...!
Men ok, nu får jag väl skärpa mig och tänka positivt, "Jag klarar det!".

Försök inte vinka åt mig ikväll när jag är med i folkströmmen, tänk om jag trillar på medtävlaren framför mig eller ännu värre i Svartån som drar mig istället i vattenströmmen!

Kom gärna och titta på ialla fall!

Nu har solen hållit sig till oss över flera dagar i alla väders, bravo solen! Alltid härligt att det är sol ute, då känns det verkligen glädje inuti sig och ler hela tiden (jaja, ja ler dygnet runt men med solen är det annorlunda). Dessutom min modefantasi kommer fram (det gäller vår och sommar) och tar lätt fram kläder och försöker kombinera dem på mig, sen nöjd och sticka ut i solen.
Nog med kärleksförklaringar till sol!

Just nu längtar jag för fullt att få sitta i skolbänken igen och ha något rutin igen, det kanske luktar lite besatthet. Visst är det skönt att ha något rutin i vardagen, då man VET att det alltid finns något att göra nästa dag. Som arbetslös är det dock inte så, man sitter och rullar tummarna samtidigt fundera över vad fan jag ska göra imorgon om man har inte bestämt någonting.

Nu ska jag fan ta mig i häcken och kragen också! Och skriver en massa ansökbrev och skickar till olika arbetsplaster.


BOK just nu: Veronica bestämde sig för att dö, Paul Cohleo (rättstavat?)

TOPPEN TIPPEN just nu: min tunna gröna tröja från JC, familjen, min svarta stuprör jeans (Dr Demin) och att jag skärper mig och vara med i vårruset för första gången.

BOTTEN just nu: Att folk flyr från problemen utan att ta den i ögat och lär sig av den, att alla barn som är i situation som Bobbys och att jag har inte Paris Hiltons pengar och arv.


/Maria

Kommentarer
Postat av: Anonym

du läser någonting som jag har tipsat :) han heter paulo coelho, visst han skriver bra?

2006-05-16 @ 21:56:34
Postat av: mippy

paulo coelho-tipsaren: ja, han skriver så speciellt och enkelt, lite nytt för mig, men det blir nog intressantare senare i boken! tack för tipset!

2006-05-16 @ 22:22:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback