Äntligen sol efter det härskarlyste regnet.

THE MAGIC SEED


24440-95
Igår var jag och mor på en föreställning av en grupp ugandska ungdomar med hjälp av Tyst Teater, som heter The Magic Seed som innehåller ugandskt teckenspråk och engelskt tal (av ett par ugandaska tolkar). Handlingen är bra, själva föreställningen känns lite amatör, men annars väldigt vackert och duktigt gjort!
Mor tycker att tolkarna till föreställningen är väldiga bra och talar lugnt. Jag själv tycker att det är så kul att en grupp med döva ungdomar från ett av Afrikas fattiga länder får möjligheter att resa utomlands och visar deras föreställningar och de får 4 av mig!

Idag blev man dummare, utan motvilligt. Jag lät mig göra blonda slingor. Mina gamla fula hårväxten såg så hemska att jag kunde råka av misstaget växla med en zombie som aldrig duschar. Snacka om att bli skrämd av sin egen spegelbild varje morgon. Utom det, vill jag också vara fin till fotografering idag, det blev ingen madeleine-blusen, utan en annan mörk, mörkblå blus från Kappahl (men färglös ändå!) med ett par pärlörhängar och högklackar till. Självklart jeansen ska vara på!

Förrigår linkade jag in på Stadium och knep på en störtskön svart jacka, som jag fick punga ut flera hundralappar på och är min hittills dyrast jacka.


Everest, 1199 : -

Är nöjd med den, som är så praktisk och värmande.


När jag var väl i Kupolen då passade jag på och kollade in affären Panduro med dess kuliga pysselsaker. Det är rena rama skattkammaren där! Vill ha där och här, kollade efter några smycken och julsaker pyssla, inför Uppsala-besöket den första helg i November då ska båda Josse och jag pyssla för fullt med té och bullar som fyllesnask på bordet. Ser fram emot det!

Som så kreativ jag är, fotograferade jag med en lånade kamera (som jag skrev förrförra blogginlägget) ute när det var så fint. Här är några bilder:



/Maria

Kommentarer
Postat av: josse

Jaa gumman, det ska bli jättekul nästa helg då du kommer!!
VIP möte på fredagskväll =P , lördag håller vi med på all julsaker och pyssel! ;)

Vi ses snart, gumman!! pusss & kramm!

2006-10-27 @ 23:06:24
Postat av: Ärtan

Hahaha tur att jag komihåg det1 ;)

Snygga bilder du tog!!!!!! =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback