mitt liv?

Vad är det med mitt liv just nu? Ska jag låta folk ta över mitt liv och börjar påpeka hur jag ska göra, tycka och känna efter deras åsikter? Kanske lika bra det, så att jag kan ha armarna i kors och låter folk komma och lägger sig i mitt liv, som jag vore en Barbiedocka?

Ska jag bry mig om vad folk säger om mig?

Vad är jag? En dumskalle? Eller vad vill ni att jag ska vara?

Tyvärr måste jag erkänna att jag är arg, så arg! Kan inte fatta att det finns så omogna personer. Jag är jag och jag bestämmer över mitt liv.

Ingen KAN påverka mitt liv, det är MITT. Det är JAG som får de lärdomar som dyker upp i ditt liv. Det ÄR mina känslor som avgör MIG själv. Jag heter Maria och inget annat. Eller?
Jag väljer vägar, mitt val av kärlek och vänskap och åsikter. Inga övertygelser. Tyvärr har jag inte insett förrän rätt ett bra tag sen, ATT det är faktiskt jag som styr över mitt liv, mina insikter och åsikter. Ja, hela skiten. 

Helt nyligen har min svarta hund hoppat rakt in i min kropp som fyllde med massa tråkiga saker inuti mig, och jag kan också erkänna att jag har inte så lycklig direkt under hela gymnsiesåren. Ja jag menar allt med kärlek och mig själv att göra. Tyvärr känner jag för att uttrycka mina känslor på min blogg. Det är ju min blogg och har all rätt att berätta om känslorna som trycker i kroppen. Sorry om ni uppfattar mig som jag kommer med en vass tunga. Men ingen kan ändra på saker i min blogg. =(

På talat om det, ska jag verkligen känna mig tvungen att anpassa efter folk eller får jag röra mig fritt? Har jag väl rätt till det.

Ok, folk. Det är riktat till vissa personer jag gärna vill banka lite vett i deras huvud. Jag vett att bloggen kan kännas som sorgligt. Men ja. =)


/Maria

Kommentarer
Postat av: Anonym

ingen ska kunna bestämma eller styra över ditt liv! ingen heller kan styra över dina egenskaper eller åsikter om allting.
jag står på din sida, gumman.

var stark!
puss

2007-03-03 @ 18:41:28
Postat av: mallan

Inte för att lägga mig in ditt liv men vet litet om dig och på den punkten tycker jag att du har gjort ett bra val. *grattis* eller vad nu man ska säga;)

Postat av: josse ;)

Gumman, du är bäst och det vet du!
Du är bäst för att du är DU!
Jättebra skrivet, Maria Sandin! ;)

Kraaam Pusssssssssssssssss!
Älskar dig!

2007-03-03 @ 22:11:25
URL: http://www.jdlove.blogg.se
Postat av: Ludi

Jättebra skrivet!!! Speciellt när det är DIN egen text =) Oh, skit i vad folk tycker nu och känn efter din allra egen känsla nu - är du lycklig så fortsätt så! Jag tror att du har NU förstått en viktig sak - att endast man själv har huvudrollen i sitt liv. Älskar dig! Stå på dig, inte bara idag och imorgon utan för alltid. Pusssar i miljoner!

2007-03-04 @ 13:14:31
URL: http://ludi.blogg.se
Postat av: Pernilla

Väldigt bra skrivet!!!... Säger samma som Julia...
Är du lyckligt så fortsätt med det för då mår du ju bra! Lyssna inte på vad andra tycker då bli det inte Maria Sandin... Stå på dig för alltid!... Pusssss SÄD!!!!! love

2007-03-04 @ 18:29:57
URL: http://www.artan.blogg.se
Postat av: Anna Y

ja man kan gärna höra andras åsikter men ska inte betyda att du ska följa allt dom tycker o känner. Bara följa din magkänsla, det brukar jag alltid göra!
KRAM PÅ DIG!

2007-03-05 @ 08:07:21
URL: http://pumaqueen.blogg.se
Postat av: sess

ja, jag håller helt med andra, människan själv ska vara den man är och bestämma sina egna vägar i livet, inget annat, så är det. du har säkert gjort ett bra val, oavsett vad och fortsätt med det så blir du lyckligare för var dag som går! lycka till, och jag minns en dag då du ville veta lite mer om vad jag gör på dagarna här i slovenien, så har jag skaffat bilddagbok och adressen finns i min blogg :) en stor MEGAKRAM på dig och stå på dig!

2007-03-05 @ 13:30:51
URL: http://splendya.blogg.se
Postat av: sess

det ska värmas för du ska känna dig bättre! :)ja, mår och trivs bra här nu när man flyttat till en lya :) volontärsarbetandet går bra som vanligt, det flyter på :) för sasa går det även bra, han trivs enormt bra på jobbet och det är bra! :) jo, saknar sverige ibland - speciellt mat och vänner samt familjen! ;) håller tummarna att det ska gå bra för dig framöver oavsett vad du gör! KRAMAR!!!

2007-03-05 @ 14:38:31
URL: http://splendya.blogg.se
Postat av: sara s.

just så ska det vara gumman!
skit i folk, de lever inte ditt liv.
i'm still there for u.

2007-03-07 @ 14:28:46
URL: http://www.nogg.se/bebesara
Postat av: Akselsilje

just started reborning and just hooked on as much info as poss; thank you

2009-02-11 @ 10:17:47
URL: http://akselsilje.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback