jag lever.

Vad gör jag? Vad har jag gjort de senaste månaderna? Vem är jag nu? Vem är du som längtar efter att få läsa min döda men nu upptinade blogg?

Jo, jag är fortfarande Maria och lever livet så gott jag kan. Jag jobbar fortfarande på samma ställe, jag trivs alldeles toppen och det finns bra arbetskamrater. Jag jobbar som lärare (gulp?!) för barn med invandrarbakgrund och det är ett kanonjobb, jag har fått se och kommer att se mycket av barnen jag undervisar. Det är en nyttig lära.

Att se ett liv växer ut sig ur ett skal. Livet kan vara som en blomma och en sjuhelevetes massa bananskal, som vi råkar halka på av vissa delar i livet, som att bli sviken, att hamna i en konflikt, att drabbas av någonting tråkigt etc. Men med livet har vi fötts till för att utkämpa dessa knäppa, tråkiga, konstiga saker som dyker upp då och då i livet. Bokstavligt sagt är livet som en berg och dalbana.

Ja, då bor jag kvar i Göteborg, Sveriges vägen ut till världen. Jag trivs och kommer nog bo kvar ett bra (mycket) tag, jag har kanske hittat min plats är här i Göteborg. Jag har mycket tur att ha fått min lägenhet på första kontrakt, liksom i Stockholm är det skitsvårt att hitta en lya i Göteborg, annars är det att välja vägen till att köpa en bostadrättslägenhet.
Sånt är livet, att kämpa denna svåra berg och dalbanan. =)


Sisådär.

Nu kommer en bild på mig som rödhåring. =)




Sablar vad jag längtar efter resan till Goa, Indien! Mera om det kommer senare.

/Maria


Kommentarer
Postat av: Lotta

Min sötnos! (L)

Postat av: Pea

<3

2008-10-15 @ 16:10:48
URL: http://artan.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Passar dig rödhår färg.. Verkligt..

2008-10-16 @ 09:47:54
URL: http://lillapia.blogg.se/
Postat av: sandra

de passar dig verklgien bra!!!!!!:) längesen man såg dig nu

2008-10-22 @ 00:11:58
Postat av: Dennis

Hejsan.

Du passar i rött hår!

Jag hoppas allt är bra med dig och dina "barn". Du får hälsa dem..



Kram Dennis!

2008-10-28 @ 12:39:35
URL: http://denohonda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback